Met Digital Radio+ krijgen luisteraars méér zenders, méér gemak, digitale geluidskwaliteit én landelijk bereik.

De promotiecampagne voor Digital Radio +; de landelijke digitalisering van de ether is maandag gestart. De campagne is ontwikkeld in gezamenlijke opdracht van de landelijke commerciële en publieke radiostations, ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken. Doelstelling is het Nederlandse publiek vertrouwd te maken met Digital Radio+. De campagne is te horen op alle landelijke radiozenders en wordt online en op TV ondersteund. De audiodrager van de campagne Let’s get Digital is gebaseerd op de evergreen Let’s get Physical van Olivia Newton John; de song is opnieuw ingezongen met een nieuwe tekst, beluister de spot hier.

De hoofdpersonen in de televisiecommercial zijn bekende radio-deejays zoals Edwin Evers, Mattie & Wietze, Humberto Tan, Gerard Ekdom, Rick van Velthuijsen, Suzanne Bosman, Ron Brandsteder en Gijs Staverman. Digital Radio+ maakt gebruik van de uitzendtechnologie DAB+. Het grote voordeel voor de luisteraar is dat er landelijk naar méér zenders geluisterd kan worden in een digitale geluidskwaliteit. Digital Radio+ biedt naast de bestaande stations die op FM uitzenden veel nieuwe zenders.

Digital Radio+ is met een daarvoor geschikt toestel gratis uit de lucht (via de ether) te ontvangen. Omroepen starten promotiecampagne voor Digital Radio Digital Radio+ ontvangers zijn in diverse uitvoeringen en in verschillende prijsklassen te koop. In Engeland, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zwitserland en Australië heeft digitale ether radio inmiddels een grote groep luisteraars. Om ook de Nederlandse luisteraar te kunnen bedienen met Digital Radio+ hebben de radiostations gezamenlijk de afgelopen maanden een landelijk netwerk uitgerold. De verwachting is dat luisteraars in de toekomst bij aanschaf van een nieuwe radio kiezen voor een Digital Radio+ ontvanger geschikt voor DAB+ techniek, waarmee de radiostations die uitzenden via Digital Radio+ beluisterd kunnen worden.

Radio is een van de meest geconsumeerde media van Nederland. Een Nederlander luistert gemiddeld 3.5 uur per dag. Met Digital Radio+ krijgen luisteraars méér zenders, méér gemak, digitale geluidskwaliteit én landelijk bereik. Digital Radio+ is een volgende grote innovatie in de ontwikkeling van het medium radio. [bron: Radio.NL]